Saturday, December 5, 2009

TUTORIAL PEMAKAIAN SHAWL :)

HAI! ini adalah sesi tutorial pemakaian shawl! hehe kepada sesiapa yang teringin memakai shawl tetapi tidak mengetahui cara-cara pemakaiannya, here we will show you how to wear a shawl secara brief sahaja okay. cause korang boleh mencuba pelbagai cara memakai shawl ini. bukan susah pun. adjust sana-sini sikit, dah jadii. hehe okay okay jom start! :D



Langkah 1 :

Okay. yg ini mengikut keselesaan korang okay. bagi shawl yg tidak terlalu panjang, anda perlu memendekkan sebelah kiri atau kanan supaya senang untuk dililit seperti yg ditunjuk di atas. (haih. sedih betul la jadik model tak bergaji nih) :D
Pin kan untuk keselesaan anda okay.
*bagi shawl yg panjang, anda boleh mengikut step ini juga. tiada salahnya. tetapi, jika korang nak samakan kedua-dua kiri dan kanan tidak menjejaskan cara pemakaiannya kerana tidak ada masalah jika ianya selaras kanan dan kiri dan senang juga untuk melilit. :)



Langkah 2:

ambil yg bahagian yg panjang dan lilitkan keatas. untuk lebih kemas, pin kan sekali bahagian hujung yg telah dililitkan supaya tidak tertanggal. anda juga boleh sematkan jarum peniti dibahagian kepala untuk lebih selesa.



Langkah 3:

Kemaskan bahagian depan dan tarik bahagian yg tertinggal iaitu bahagian yg pendek tadi ke belakang dan pusingkan sehingga bertemu kebahu kiri atau kanan *mengikut keselesaan. pastikan bhgn yg pendek itu hujungnya dipinkan supaya nampak kemas.
*anda juga boleh menggayakan bhgn pendek itu mengikut citarasa masing-masing



Langkah 4:

Setelah siap dipinkan serta kemaskan sikit-sikit, anda sudah selesai memakai shawl. mudah saje kan? Good Luck okay!

*Jika ada kemusykilan boleh bertanya okay. jangan segan silu ;)

9 comments:

myesigadistwinkle said...
This comment has been removed by the author.
Liya & Wafa said...

ok dear! try ea? aku buat khas utk ko tau. haha

Wafaa Afi said...

aku da agak kena kutuk weh! siot betol la jahanam2 tuh! benciiii!

qishie said...

haha..thanx dear.

Liya & Wafa said...

orait. no probs la dear. bole sajee

EazyHusna said...

OWHH weihh....ade wat bisness shawl...x pomot pon kt akuh...huhuu..
nie pon daia habaq,,,,nnt klo ade yg aku bkenan aku beli..hik3...bgushh~~

Anonymous said...

tOink tOink
aku nak lg tutorial..haha
asl 1 je.
x cun la aku nnt.hehe
ini komen serius dr aku tau ^^

:: maria_kama@ymail.com ::

Anonymous said...

tOink tOink
aku nak lg tutorial..haha
asl 1 je.
x cun la aku nnt.hehe
ini komen serius dr aku tau ^^

:: maria_kama@ymail.com ::

Anonymous said...

urmmm xphm la care pkai yer...

 

Laci Liya & Wafa | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates